Ochrana know-how je velmi komplikovaným problémem, neboť samotný právní řád pojem know-how ani nezná. Jedná se o jakýsi soubor nepatentovaných výrobně technických, obchodních a jiných podstatných a identifikovaných zkušeností a poznatků, které nejsou známé ani všeobecně dostupné, a jsou tedy tajné. Tyto zkušenosti a poznatky zajišťují alespoň potenciální konkurenční výhodu na trhu pro jejich majitele nebo jinou oprávněnou osobu.
Součástí know-how mohou bát i obchodní označení, logo, design atd. V takovém případě je možné chránit know-how jako ochrannou známku či průmyslový vzor.
Know-how se může stát součástí obchodního tajemství, které je chráněno v rámci práva nekalé soutěže a v rámci zákona o vymáhání práv z průmyslového vlastnictví a ochraně obchodního tajemství.
Jinak ale musí vlastník know-how bedlivě střežit a chránit jeho obsah vlastní činností, aby nedošlo ke zveřejnění.